Klappat och klart!

Sista blodtrycket jag tog i det var klart godkänt även det, 130/70! Så nu är det fritt fram för operation och det känns ju bara så skönt! Fast visst ska jag erkänna att det känns väldigt pirrigt också, jag menar -  det är ju ändå en relativt stor bukoperation med sövning så visst finns det vissa risker. Fast just nu känns det som om riskerna är större om jag fortsätter så här med min vikt.
Det är min tur nu att få vara den jag vill vara och må bra! Jag vill kunna röra på mig obehindrat och kunna känna att jag mår bra på alla nivåer, för det gör jag verkligen inte nu. De första stegen tar jag redan den 1:e december då jag ska börja med flytkost i tre veckor inför operationen. Har klarat två veckor förrut och det gick bra, så jag tror inte tre veckor ska vara några problem eftersom man har något att se fram emot! Ska göra mitt yttresta för att dela med mig med allt från med- och motgångar, fotografier osv.

I går var vi med Sally till sjukhuset för att dels ta ett EKG och sedan träffa dem på Neomottagningen. Sally gillade verkligen INTE att ta EKG. Hon skrek sig nästan fördärvad, lilla hjärtat. Men vi fick det gjort och det var godkänt! Himla skönt att få det liksom svart på vitt. På Neomottagningen var det diverse klagomål på oss (som vanligt tyvärr), ibland vill jag bara strunta i att åka dit för att det alltid blir så negativ stämning! Men nu slipper vi dem i alla fall i över ett halvår innan nästa kontroll är.

Halva veckan har nu gått och jag tycker det har gått förvånansvärt bra! Ingen ångestattack ännu och jag och Sally roar oss så bra vi kan om dagarna. Just nu ligger hon och tar en eftermiddagslur och det är så skönt att hon kan sova i sin säng igen. Man måste få lite egentid också, hur mycket man än älskar de små liven så behöver man få distans då och då.

Ibland saknar jag faktiskt att ha ett badkar att slinka i nu när det börjar bli höst/vinter, men har vi tur så kanske det kommer att finnas när vi flyttar nästa gång. Hoppas vi hittar något annat snart, är så trött på att bo här. Vill ha något eget så man kan bosätta sig riktigt och inreda precis som man vill ha det. Här vill man ju knappast lägga ner några pengar när det bara är en hyresrätt.




Sally-tjejen har hittat sin näsa och är inte sen med att stopp in sitt finger!


Kommentarer
Postat av: Vendela (:

hon är så söt den lilla tjejen! :D

2010-11-03 @ 16:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback