Nytt och friskt!

Det är en strålande vårdag ute och jag tog tillfället i akt och promenerade till stan i förmiddags och det var hur skönt som helst! Möte upp mor som varit hos tandläkaren, stackarn! Hon skulle få en tand utdragen men de fick bara ut halva så hon ska dit nästa vecka igen och försöka. Det är läskigt att dra ut tänder, jag har dragit ut fyra FRISKA tänder bara för att resten av tänderna inte skulle få plats annars. Trist men så fick det bli, tyvärr kan man inte återanvända dem ifall man skulle behöva ha en ny tand. Så jag gjorde det bästa av det, och skänkte tänderna till de blivande tandläkarna så de har något att borra i när de pluggar.

Innan jag gick ut i morses var jag tvungen att ringa ett par samtal inom vårdens värld och sånt kan man ju bli tokig på! För det första så funkade inte det direktnumret jag hade så jag fick till slut ringa via växeln och DÅ fick jag bli satt i kö! Dock kom jag fram till slut, men det är konstigt att det aldrig kan flyta på. Sjuk vård, inte sant?

I måndags var jag hos min hårfrisörska, det är dags att återvända till mitt blonda jag. Hon himla med ögonen och småskrattade innan hon satte igång. Fick sitta med en sån där hätta som man drar fram håret igenom med en virknål - det är tur att jag inte är håröm! Hela processen tog två timmar, inkl toppning och jag blev väldigt nöjd måste jag säga. Nästa blondering blir efter sommaren, för hon ville inte slita för mycket på håret. Och så hoppas vi på att sommaren innehåller mycket sol så håret kan ljusas upp ännu mera.



Kommentarer
Postat av: lisa

Du är jättefin sara! jag ska till frissan om två veckor, har en GIGANTISK utväxt!!

2009-04-01 @ 14:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback