Prinsessa.

Beräknat förlossningsdatum: 2009-11-22

Du är i vecka: 9

Du är i månad: 2

Antal graviditetsveckor och dagar: 8 veckor 3 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 221

Japp, så verkar det för mig just nu om man ska tro på Liberos uträkning. Får hoppas det stämmer så datumet inte blir framflyttat för mycket. Min kära arbetskamrat Josefine (som också ska få barn) skrämde upp mig igår och sa att förlossningsdatumet minsann kan flyttas fram så mycket som två veckor, hehe! Det får vi innerligt hoppas att det inte blir så, vill inte bara vara i vecka sju. Annars rullar det på, bortsett från mitt illamående så mår jag bra. Får hoppas på att det snart ger med sig, det sägs att det brukar gå över efter vecka 12 så jag får väl hålla ut.

Surfade runt lite förrut och kom in på http://www.svenskanamn.se/ igen och satt och kikade runt lite. Många konstiga namn finns det, Dode och Hoffa till exempel. Ett namn jag fastnat för det sista är Sally, så jag slog upp det och till min förvåning så kommer Sally från namnet Sarah (som betyder "prinsessa, furstinna"). Tyckte det var lite skoj. Andra fina namn jag hittat är Vera, Svea, Ingrid, Hedvig och Susanna. Flertalet finns i min släkt så det kan tänkas att man har påverkats sen barnsben. Tycks vara svårare med killnamn, dock har jag fastnat för Axel, Emanuel, Elias och Malte. Men vem vet, det kanske blir något helt annat när h*n väl kommer framåt vintern.

Som jag skrev sist så känns det fortfarande overkligt att vi ska bli föräldrar. Det är tur att man har nio månader på sig att vänja sig och göra sig redo för föräldrarskapet. Vi har börjat se oss omkring efter ny bostad också, vi tycker inte att det är bra att bo på andra våning med tanke på barnvagn etc. Plus att vi numera är omringade av rökare så vi kan aldrig utnyttja våran balkong och hur kul är det? Vet vilket sorts hus jag vill ha, men det tycks inte vara några som vill sälja några sådana just nu vilket jag tycker är trist. Så vi får fortsätta hålla ögonen öppna så får vi se vad som händer.

Har två arbetspass kvar nu, sen är jag ledig i fem härliga dagar! Det får bli min "påskledighet", haha! Vi ska som sagt åka en tur till Göteborg och bo på hotell, ska bli himla skönt. I maj ska vi, tillsammans med mina föräldrar, åka en tur neråt landet. Vi har hittat (vad vi tror) är ett mysigt "bed&breakfast" som ligger lite avsides. Här kan ni läsa om det: www.gitsgard.se 

Nu är det hög tid att ta hand om disken och tvätten!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Hehe... tycker du jag är en glädjedödare? :P

Jag är bara realist; det kan alltid bli värre, vettu. ;)

Nä, skämt åsido; ni kan ju ha tur som min kusin som blev framflyttad en vecka. Hon trodde hon var i vecka 18 men var i vecka 19. Hände ju tyvärr inte mig, men det finns ju alltid solskenshistorier :))



See you at work mañana!

2009-04-15 @ 22:17:11
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com
Postat av: Josefine

Du jobbade minsann inte så dåligt du heller, idag, sistah'. Vad underbart för dig att få vara ledig nu i fem dagar - det är du värd. Jag kan knappt bärga mig heller - 8 arbetsdagar kvar.



Ha det nu riktigt bra på din ledighet!

kram

2009-04-16 @ 20:20:57
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback