Börjat smått.

"..det är måndagmorgon och mitt huvud känns så tungt.." Nej, så är inte fallet, men måndag är det och början på en ny vecka. Igår gick jag in i graviditetsvecka 28 och den senaste veckan har rullat på utan större problem.
Har gjort ett tappert försök till städning, har bäddat och gjort rent på våra sängbord, samt plockat ur diskmaskinen. Alltid något väl? Får ta lite i taget, orkar inte med några större projekt just nu. Rickard jobbar tyvärr heldag idag medans jag är ledig. Dock gör vi kortvecka båda två, för på fredag ska vi åka till Karlstad och bo i stuga. Ska bli så skönt att komma iväg ett par dagar tillsammans, får hoppas på ett bra höstväder med inte allt för mycket regn.
Får hoppas på att Rickard kan få sitt nya schema snart så vi kan planera höstens bravader lite mer. Om vi ska boka hotell vill jag gärna göra det snart så man kan få ett bra pris. Vill gärna bo på Scandic Europa i Göteborg denna gången med tanke på att vi ska ha med bilen när vi åker till Ullared och tar övernattning på vägen hem.

Snart dags att försöka göra lite lunch och den ständiga frågan är vad jag ska göra för något. Är så urless på att laga mat så jag vet inte var jag ska ta vägen snart. Jag tycker inte det är kul, mest bara ett nödvändigt ont. Önskar så att jag kunde uppskatta det mera och att jag hade mer kunskap om just matlagning men det tilltalar mig inget. Någon som har några tips på hur man kan förbättra sig?


Kommentarer
Postat av: Daniel

Tycker ni skall bo på Scandic i Mölndal istället de är nyare och trevligare och lugnare :)



Kramar om

2009-08-31 @ 12:06:38
Postat av: Josefine

Åh, Sarah, jag håller såååå med dig! Det är ju så vansinnigt tråkigt att laga mat! Jag tycker det är ångest varenda gång jag... Och värre lär det väl bli när Aylin blir äldre och börjar äta vanlig mat, för då måste man ju laga god och nyttig mat :S.



Redan vecka 28 - vad fort det går! Inte så långt kvar ju... Och jag blir allt lite avundssjuk på er som åker ut så mycket! Skulle också vilja göra det, men det är ju för tillfället lite svårt. Men jag hoppas vi kan åka på en Kiel-kryss eller nåt lite senare i höst.



Ha det bra!

Kram

2009-08-31 @ 15:46:00
URL: http://josefinecataltepe.blgospot.com
Postat av: Ulrika

Matlagning kan ju vara sådär.. ett litet tips är ju att man är ett gäng polare som lagar mat på bestämda dagar så kommer alla dit? Jag brukar gå in på www.alltommat.se o leta recept :)

2009-09-02 @ 07:17:39
URL: http://ulrikahellemar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback