Liseberg - i ur och skur.

Ojoj, vilken dag det var igår på Liseberg! Fullt ös i 9 timmar i både regn och solsken. Att det regna stundtals var förstås inte det roligaste men det resulterade i mindre köer och mer åkande för barnen vilket såklart uppskattades! Själv åkte jag endast kaffekopparna två gånger och pariserhjulet, men jag är helt klart nöjd med dagen ändå även om jag var smått avis på de äldsta brorsbarnen när de flängde runt på de flesta åkattraktionerna. Att se deras nöjda miner efter varje åk gjorde mig så glad, Jukeboxen var bara en av de alla som de åkte gladeligen flera gånger om.

De minsta brorsbarnen var modigare än vad jag hade trott, minstingen Alva på två år åkte t.o.m. Rabalder fast hon var lite chockad efteråt tror jag. Det släppte dock efter en vilostund i vagnen, sen var hon "fit for fight" igen. Roligast för de små var nog kaffekopparna (se nedan). Rickard och min pappa tyckte att Kållerado var en trevlig åktur som synes på kortet längre ner.

Nästa år är det jag som ska ta igen alla missade åk, var så säkra!







Idag är jag ledig, tyvärr jobbar Rickard - han hade behövt vara hemma idag stackarn för han var mäkta trött i morses. Får skämma bort honom idag och se till att han har det som bra som möjligt och inte ställa för stora krav på honom, hehe! Själv börjar jag inte jobba förrän på onsdag eftermiddag så jag har några dagar att ta igen mig på.

Idag blir det nog till att hjälpa till på mors arbete med en installation av en nyinköpt TV. Är inte sådär jättebra på sånt men man kan ju försöka i alla fall. I värsta fall får Rickard gå lös på TV´n, han är enligt mitt tycke bäst på sånt. Annat jag ska göra idag är att posta mitt havandeskapsintyg till Försäkringskassan så det går i lås. Det är nästan exakt två månader kvar för min del att jobba, känns lite overkligt men jag tror man få till en vardag av att gå hemma också i två månader. Och vem vet när bebisen bestämmer sig för att titta ut? Förhoppningsvis håller h*n sig kvar till beräknat datum men man kan aldrig vara säker.
Ska försöka inhandla diverse mat och frukt också i samma veva när jag ändå är ute och flänger så det kan bli en lugn afton här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback