Kontraster.

Wohoo, jag klarade av min första dag som utbildare - känns hur skönt som helst! Måste erkänna att jag var nervös imorses och det var nära att jag ringde och sjukskrev mig, men icke! Jag fick intala mig själv att "kan andra så kan jag". Och visst var det så, och det är skönt att hälften är gjort nu, bara imorgon kvar nu! Är väldigt trött på grund av spänningen som varit, huvudvärken gör sig påmind och jag är småhungrig. Ca en timme kvar tills Rickard kommer hem och då ska vi äta god kyckling. Var tvungen att handla på vägen hem och det var så himla svårt att gå förbi godishyllorna! Dock kom det inte med nån choklad hem, köpte jordgubbar istället som var rätt dyra men det fick bli så.

Vädret har varit väldigt växlande idag, ömsom sol, ömsom dimma. Det märks att det börjar bli varmare ute, var hur varm som helst när jag kom hem så jag fick snällt ta en uppfräschande dusch. Man är van att pälsa på sig på morgonen och sen när man går hem blir det varmt i vinterjackan.
Jag var inne en sväng på Lindex (köpte mig ett par svarta byxor - det var ju trots all löning igår!). Där inne ser jag två barn i ca 7-8 års ålder som kikade på kläder. Den ena hade tajta jeans och högklackade skor, medan den andra hade typ tights med gummistövlar. Det kändes som en sån kontrast, och jag vet inte hur man ska tolka det heller. Jag menar, visst, de får ha på sig vad de vill men högklackat och tajta byxor är för mig inga "barnkläder" som de ska ha i den åldern. Det är först i Emelies ålder (14år) där man kan mera ha högklackat och mer "vuxnare" kläder, enligt mig.

Ikväll har jag inget direkt planerat, får se om jag orkar ta en promenad senare. Tog ju en från jobbet och hem men det känns dock lite kort. Jag får se vad jag orkar helt enkelt. Just det, Gordon Ramsay är ju ikväll med nya program - det tycker jag ni ska se om ni har möjlighet. Han är bara så mäktig och kunnig! På kanal 5 tror jag det var, kl 20.00.



(Bild från Google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback