Maginfluensa!

Igår när jag kom till jobbet stod det att avdelningen var stängd pga maginfluensa. Mindre kul att gå och jobba då men det var bara att bita ihop och göra det. Det var samma förra året och det gick bra och jag lyckades undkomma att bli smittad. Funkade att jobba i ca 3tim, sen var det jag som satt på toaletten med en fasansfull magkramp. Det var bara att inse fakta att jag också blivit smittad, troligtvis i helgen när jag jobbade med den patient som först visade symtom. Så jag fick åka hem och väl hemma kräktes jag rejält två gånger och det är det värsta jag vet! Jag har hellre njursten än att kräkas så som jag gjorde igår. Som tur var så tog Rickard hand om mig igår, jag hade inte pallat det själv.
Får innerligt hoppas att han klarar sig så vi inte behöver ställa in resan i helgen. Men är vi sjuka så är vi, inget mer att göra åt. Så nu lever jag på nyponsoppa och bananer, värsta dieten. Trist och tråkigt men vad ska man göra? Vägrar äta mat tills jag vet att jag mår bättre så jag slipper kräkas upp mat. Jag lär inte äta köttfärssås och pasta på ett tag om jag säger så.

Rickard är på jobbet nu, han jobbar bara fram till 14 vilket är skönt för han eftersom han inte fick så mycket sömn inatt, så han får vila en stund när han kommer hem. Jag kommer göra minsta möjliga idag, surpla blåbärssoppa och bädda ner mig i soffan framför tv´n.


Kommentarer
Postat av: lisa

åh stackars dej! Min ellen har samma trevliga sjukdom nu!

Måste bara berätta..apropå kräk. För två jular sen åkte jag på magsjuka när vi just hade ätit JULBORD!! Kände inte av det direkt när jag åt så jag mumsade på av alla läckerheter och sen..tja ..inte lika kul!

krya på dej!

2009-02-04 @ 13:11:52
URL: http://lisavernersson.blogg.se/
Postat av: Josse

Usch vad trist, Sarah... Det är ju hemskt att ha magsjuka! Det är verkligen ingen rolig syn uppe på avdelningen för tillfället; flera är sjuka nu. Kändes nästan lite konstigt på jobbet idag; så lite folk där, nästan som att vi var ensamma i hela världen. Och alla blir livrädda så fort man nämner för nån utomstående ordet "calici" hihi... Men det håller ju de flesta borta från avdelningen, lite skönt det med, haha. :P



Krya på dig, syster!

2009-02-04 @ 16:14:28
URL: http://www.josefinecataltepe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback