Sjuk = rastlös.

Inne på tredje dagen med maginfluensa, fast idag mår jag mycket bättre relaterat till igår och i förrgår. Idag har jag ätit en smörgås till frukost och den har inte kommit upp än, och det har ändå gått tre timmar sen jag åt den. Så jag hoppas innerligt att detta håller sig. Rickard har inte visat några symtom än så jag hoppas verkligen inte att han blir sjuk, vi vill så gärna åka till Stockholm i helgen! Dock innebär det också att jag måste vara symtomfri t.o.m. imorgon så jag inte smittar. Stackars pappa blir så himla sjuk om han skulle få maginfluensa.
Det som är negativt med att vara så här halvsjuk är att man blir så rastlös! När man är riktigt dösjuk så orkar man ju inget annat göra än att sitta (läs: ligga) i soffan alt. sängen men nu när man kommit lite mer på benen så blir det rätt trist att vara här hemma ensammen. Så det har blivit att jag suttit och pillat och grejat med min blogg och jag måste säga att jag är ganska nöjd med resultatet. Allt är inte riktigt klart än men en bra början.

Igår kom det snö och än ligger det kvar. Jag tycker det är helt okej med snö bara det ligger kvar och att det inte blir en massa blask! Den bästa vintern (som jag minns) var vintern 05/06 som innehöll en massa snö med diverse pulkaåkning etc. Så härligt att t.ex. gå promenader och det knarrar under fötterna. Det känns dock inte som om denna snön kommer bli långvarig, men vi får se.



Det märks här hemma att jag varit sjuk, disk högt och lågt (vi bara måste skaffa diskmaskin snarast!), inget är iordningplockat och nån mat har det inte blivit lagat. Disken har jag börjat lite smått på men hur det än är och hur rastlös man är, så blir diskning aldrig kul konstigt nog! Jag körde en tvätt förrut som är upphängd så nu doftar det härligt sköljmedel i lägenheten. Ska försöka ge mig på att laga mat tills Rickard kommer hem på lunchen, och även pröva att äta. Ska laga "snäll" mat, så det får bli ungstekt falukorv med potatismos. Jag tror jag har blandade känslor i magen just nu, dels har jag nog fortfarande magont, men tror att jag även börjar känna hunger igen. Så det är en balansgång så här i början. Ska ta mig ett glas blåbärssoppa igen, det är riktigt gott bara den är kall.

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Vilken super mysig blogg du har, ja trots att vinterkräksjukan härjar som bäst för stunden!!



Skickar massor av krya på dig kramar!!!

2009-02-05 @ 19:29:34
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: dilanamin

Fin blogg :)!

Vad gör du?



k-r-a-m

/ www.mramin.blogg.se

2009-02-05 @ 19:44:57
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Ludwig Sörmlind

Maginfluensa är ett jävla skit. Hur roligt är det att gå runt och knipa ihop ringmuskeln för kung och fosterland varje vaken minut. Nej fy!



Krya på dig!

2009-02-05 @ 22:52:40
URL: http://ludwig.hietikko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback