Stockholms-helgen.

Då var man hemma igen då från Stockholm. (Ja Ludwig, jag hälsade så glatt från dig, och huvudstaden hälsade gladeligen tillbaka och hoppas du snart skulle komma åter på besök) Vi har haft det jättebra och allt har varit lyckat! Igår när vi kom fram så var till att leta sig fram till hotellet på Östermalm. Jomen, vi var i de finare områdena, lyxigt värre! Väl där fräschade vi till oss och bytte om till finkläderna. Sen bar det iväg via buss till Berwaldhallen och till slut kom vi fram helskinade. Nu låter det som om vi hade en helvetestur genom Stockholm men närå, bara det att är man inte van resenär i Stockholm så tar det ett tag innan man kommer in i tänket. Nyhet för denna gången var att man skulle köpa sina bussbiljetter via SMS, men till slut luskade vi fram hur det hela fungerade och voila, så fick vi åka buss också!

Väl i Berwaldhallen njöt vi av en jättebra konsert! Kunde inte varit bättre. Eller jo, den kunde varit längre. Det enda negativa var att vi fick titta snett åt höger hela tiden eftersom vi satt på första raden nästan längst ut, och Lasse Berghagen var till 98% på mitten av scenen. Symfonikerna var underbara, dom är ju bara så bra med alla deras instrument.



På kvällen bar det av till McDonald på Centralen, lyxigt värre va? Där intog vi goda hamburgare, pommes och glass. Jag är inte så förtjust i glass så jag smakade på Rickards. Sen bar det iväg med tunnelbanan till hotellet. Tunnelbanan är ju ett grymt sätt att ta sig fram måste jag erkänna. Och det är först nu man börjar få kläm på alla slutstationer och vilket håll man ska åka för att komma rätt.
På hotellet bänkade vi oss framför TV´n för att kolla på Melodifestivalen. Det finns mycket att säga om första deltävlingen, men att klaga gör inte saken bättre dock. Jag tyckte det var bra att Scotts kom till andra chansen, de var tyvärr inte mycket bättre än så. Alcazar var givna finalister, och jag tyckte de var bra så där var det inget att klaga på. Dock hade jag hellre sett låt nr ett (hette hon Nina tro?) till final istället för Emilia. Nåväl, det är tre deltävlingar kvar och mycket kan hända. Sen när finalen kommer till Stockholm, då är det jag och Rickard som är i Stockholm igen!

Tyvärr hade vi bara en natt i Stockholm, personligen tycker jag det är lite för kort tid när man ska till huvudstaden - mest med tanke på den tiden man sitter i bilen dit och hem. På vägen hem åkte vi till IKEA i Örebro, och hoppla så var 1100kr borta! Men vi fick tag i finfina stolsdynor, kuddar, lampor, skärbrädor och servetter. Nu ser vi fram emot nästa Stockholmsresa, och det blir som sagt i mars.

Vi båda är lediga imorgon också och då ska vi till Skövde tillsammans med mina äldsta brorsbarn. Det blir till att kika runt i diverse affärer och äta gott nånstans. Trots att jag är friad från maginfluensan så har magen bråkat ändå, trist att må illa och att det gör ont i magen. På tisdag är det jobb igen som gäller, alltid segt att gå tillbaka när man varit bort ett längre tag.


Utmaning

Jag har inte blivit utmanad av någon utan jag snodde denna från Martina: http://cykloppsmania.blogg.se

4 AV MINA FAVORIT TV-PROGRAM
Top Model (det amerikanska, Tyra Banks är bäst!)
House
Room Service
Hells Kitchen

4 SAKER JAG GJORDE IGÅR
Åkte tunnelbana
Såg på melodifestivalen
Sov på hotell 
Tittade på alla brats vid Stueplan

4 SAKER JAG LÄNGTAR EFTER
Sommaren
Alla resor som är inplanderade
Träffa mina brorsbarn
Semester


4 FAVORITRESTAURANGER
Tai Pak i Skövde
Jensens Boefhus
Rhodos i Lidköping
Kryddan i Skövde

4 SAKER PÅ MIN ÖNSKELISTA
Fler aktiva läsare på min blogg
Nintendo wii
En god natts sömn
Sockar från http://www.happysocks.com



BLOGGAR JAG UTMANAR
Josefine
Lisa
Ludwig

God natt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback