HELG!

Jag klarade av mina två arbetsnätter, phu! Jag känner mig fortfarande lite "groggy" och har inte riktigt kommit ikapp sömnmässigt. Sista natten jag gjorde var rätt okej även om det var en del pyssel med dropp som skulle sättas i tid och otid men till slut blev det bra.

Är det inte konstigt hur man kan känna avsmak för vissa personer som finns på ens jobb? Vad de än gör så känns det inte bra, de gör inget rätt. Det trista är att det är en själv som har mest ont av det, för personerna i fråga vet (oftast i alla fall) inte om vad man känner. Jag försöker verkligen inte bry mig, men det går bara inte att blunda för det.. Bah!
Sen finns det självklart de som man klaffar med, där allt bara flyter på. Och då är det underbart att jobba! Då tycker jag verkligen om mitt jobb, när det inte finns något klagande utan man jobbar för patienterna och man jobbar tillsammans!

Har idag redan avklarat det "måste" jag var mer eller mindre var tvungen att göra, nämligen dammsuga! Det går ju himla smidigt bara man väl sätter igång och efteråt blir man förvånad hur rent det faktiskt blir när man får bort alla dammråttor. Om nån timme slutar Rickard för dagen och då ska vi äta är det tänkt. Sen blir det lite handling inför kvällen, för då är det ju Melodifestivalen! Dock kollar vi inte ensamma, nej, för två av mina underbara brorsbarn kommer hit. Det är de äldsta som kommer och det är alltid lika kul. Det lutar väl även att de kommer att sova över. Då är det himla bra att ha ett gästrum med en bäddsoffa i. Bara att hysa in dem där när man tröttnat på dem, för där inne kan de roa sig med diverse TV-spel etc.



Hörde på Schlagerkanalen förrut att de redan kör årets bidrag och jag måste säga att "Tick Tock" låten är grymt bra. Poppade som bara den när den var, sen kom dock "Ska vi plocka körsbär i min trädgård", då fick jag snällt sänka volymen igen, även om den är en klassiker! Ska bli intressant och höra kvällens alla bidrag, det är många starka artister så det kommer vara låtarna som avgör allt. Ser fram emot vår Stockholms-helg, då vi ska på genrepet av finalen. Det är mäktigt att sitta i Globen och se och lyssna på alla artister. Det lär bli riktigt drag när H.E.A.T uppträder!



Nästa vecka är det jag som står som utbildare i två hela dagar! Hjälp, hur ska det gå?! Det positiva dock är att jag nu är ledig fram tills på torsdag, och jag jobbar inte förrän efter utbildning och det är nästa lördag. Känns lite konstigt att inte vara på jobbet på över en vecka, men jag tror jag överlever, haha!
Just det, igår skrev jag på semesterlistan. Så nu har jag "godkänt" att ha tidig semester. Och Rickard fick igenom tre veckor så det blir skönt att få ha dem ihop. Jag tar också bara tre veckor, får se om jag kanske tar några dagar på vårkanten eller om jag tar dem till hösten.

Kommentarer
Postat av: Ludwig Sörmlind

Jag lämnar alltid lite semester så att jag har jul och nyårshelgen täckt. Fast det slapp jag göra detta året då det passade så bra med alla röda dagar osv.

2009-02-21 @ 15:00:06
URL: http://ludwig.hietikko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback