Vilken härlig lördag!

Igår var det Alla hjärtans dag och Melodifestivalen, en bättre kombination finns det knappt enligt mig! Det tråkiga igår var så klart att jag jobbade fram till kl 16, men det fick ju gå. Väl hemma slappade möttes jag av ett hav av blommor! Okej, så många kanske det inte var men väl 30st tulpaner! Så underbart fina. och så fick jag ett übersött kort! Sen kollade vi på en ny Jeff Dunham DVD som Rickard beställt från utlandet, Jeff är så grym! Därefter var det matlagning, en klassiker: kött, kroketter och sallad! Mycket gott!  



Kl 20.00 var det sjävklart Melodifestivalen som dundrade igång. Lilli och Sussie började väl halvbra, låtarna var ganska sega fram till H.E.A.T, då vaknade jag till. Låten tyckte jag var helt okej och han sjöng ju så jättebra! Och för att vara "rockare" så såg han bra ut, jämfört med de andra i bandet som stod med sina tajta byxor och spände sig i direktsändning. Amy Diamonds låt var sämre än förra året, så hon får vara nöjd med en andra chans tycker jag. Sen hade jag på känn redan innan att Måns skulle ta sig till final redan innan jag hörde hans låt - och minsann, så blev det. Så jag kan gladeligen säga att jag prickade in de båda finalisterna. Sämst denna gången var Lasse Lindh och det kändes himla skönt när han kom S-I-S-T!



Nu ska jag göra mig iordning, vi ska ut på söndagsutflykt, ska bli mysigt!

Kommentarer
Postat av: Ludwig Sörmlind

Woho! Tulpaner!



Fram med träskorna så rockar vi på Dutch-style. Är de med mig eller emot mig? :)

2009-02-15 @ 14:11:30
URL: http://ludwig.hietikko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback