Blogg nr två.

Lördagkväll och det är stendött på TV´n. Rickard sitter just nu och spelar något PS2-spel som jag inte förstår mig på, tycker det bara låter mest. Funderar på om vi ska se på Körslaget sen eller om vi ska se på någon DVD. Körslaget känns inte så lockande i nuläget men vi får se kl 20.

Har jobbat hela dagen idag och jag måste erkänna att vi hade det himla lugnt och skönt hela dagen. Hade väntat mig det värsta efter gårdagen då jag jobbade kväll. Då hade vi att göra minsann med bas-testning, blodgivning, blododling, KAD-sättning etc etc. Då var det skönt att vi var tre systrar (istället för två) som hjälptes åt. Har den sista tiden fått positiv feedback på det jobb jag gör på avdelningen, senast idag då de berömde min rapportering. Och självklart känns det jättebra! Det gör att man orkar med och tycker det är rolig(are) att gå till jobbet.

Jag har tydligen blivit utsedd till "utbildare" inom den nya slussen nu när det ska datoriseras, vilket innebär att jag ska lära ut det nya slussensystemet till mina medarbetare. Vet inte om jag ska skratta eller gråta men så är det i alla fall. Kommer säkert gå bra men det känns mäkta nervöst så här innan.

Fixade även med schematavlorna på jobbet (är ju med i "schemagruppen"), så då gäller det att hålla ordning där med. Jo förresten, våra semesterlistor har redan kommit ut - hjälp! Enligt den ska jag ha tidig semester, men vi får se hur det blir. Beror på hur Rickard får det med sin semester, det kan bli så att han måste jobba hela sommaren och då lär jag nog också göra det. Inte kul att ha semester själv. Vi ska ju ut på små minisemestrar snart. Två resor till Stockholm är inplanerade, en i februari och en sväng i mars. Älskar våra resor, skönt och komma ifrån vardagen och bara rå om sig själva.



Imorgon har vi pratat om att gå tipspromenaden som är i stan, får se hur vädret blir och hur pigga vi är i morgon förmiddag, ska jobba kvällen imorgon också. Trist men så är det när man måste jobba sina "helgpass". Blir skönt på måndag, då är vi båda lediga och då ska vi försöka fixa ordning lite här hemma och rensa ur en massa saker som bara står inställda (läs inslängda) i klädkammaren.

Nu ska jag gå och störa Rickard i hans spelande, sånt är alltid lika kul!

PS. Tack för kommentarerna på förra bloggan, mer sånt! Ska försöka bli bättre på sånt jag med. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback