Dags att börja blogga.

Ute faller snön och inne sitter jag och filar på min nya blogg. Det är väl tänkt att jag här ska skriva om ditten och datten när lusten faller på - och förhoppningsvis blir både jag och mina läsare nöjda. Har det sista läst många bloggar, för att få idéer och se hur andra har lagt upp det de skriver. Ibland blir man mörkrädd när man läser, det är stavfel, grammatiken är uppåt väggarna och alla dessa särskrivningar! Jag vill inte påstå att jag är världsbäst när det gäller "bloggning" men borde det inte finnas gränser?

Vissa bloggar är riktigt snygga, och jag hoppas på att kunna få till min blogg inom sinom tid. Ska bara få mera kunskaper samt att jag ska fråga Rickard också. Han sitter inne med oanade kunskaper ibland den grabben. Det märkte jag inte minst igår, när vi såg "Vem vet mest" på TV´n. Vissa saker hade jag aldrig hört talas om. Fast vissa saker briljerar jag med, dock oftast inom sjukdomar etc. Fast även där kan jag bli imponerad när Rickard slänger sig med fraser/termer jag har lärt honom.

Hunden som bor under oss han skäller och skäller, det är synd om den stackaren. Hans matte och husse är inte mycket att hänga i julgranen känns det som. När hunden ska ut på promenad, ja då får man vara glad om de går runt huset. För det mesta får han bara gå ut på gräsmattan utanför och uträtta sina behov för att sedan få gå in igen. Inte undra på att han inte mår bra. Våra katter har i alla fall vant sig vid honom, och bryr sig inte nämnvärt mycket när han skäller. 

                                         

Nu är det hög tid att laga mat minsann. Idag blir det kassler/bacon-gratäng. En personlig favorit till mig plus att det ger en del matlådor som är bra att ha med till jobbet.

Vad ska ni äta idag? Skriv gärna så kan jag på så sätt få ny inspiration vad man kan laga för god mat.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad kul att du har börjat blogga du också, välkommen i klubben. Sitter nu mest och funderar på om min blogg hör till "den som är upp åt väggarna" eller är en snygg? Hm...:))))))



Kram!

2009-01-16 @ 17:33:10
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hej sara! Kul att du har en blogg du med!

/Lisa

2009-01-17 @ 14:20:38
URL: http://lisavernersson.blogg.se/
Postat av: Ludwig Sörmlind

Nu är jag 2:a på bollen så det heter duga men jag får väl ändå passa på att hälsa dig välkommen till bloggosfären!

2009-01-21 @ 02:24:41
URL: http://ludwig.hietikko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback