Konstigt eller kvinnligt fenomen?

Jag kollade nyss genom topplistan på de bloggar som finns på blogg.se. Det jag fann var att flera av dem innehöll en massa mode med tillhörande "hobbymodell" och deras liv som visades upp i form av en massa foton. Det är enligt mig inte en bra blogg, är det jag som är konstig då? Eller ska bloggar vara -så-? Jag vill läsa om personer och vad de gör om dagarna, inte bara se en massa bilder på olika jeans, tröjor etc av olika häftiga (??) märken som inte säger mig ett smack.

Jobb idag igen, tre dagar kvar tills min tre dagars ledighet och det ska bli himla skönt. Är ledig två helger i rad och det är inte fy skam heller. Och jag har faktiskt jobbat mina helgpass så jag fuskar inte, så det så, haha! Chefen på jobbet pratade om att vi gärna fick plocka ut semester i april/maj. Det är tydligen många som varit på mamma-ledighet som kommer tillbaka då och för att slippa "kicka" de vikarier vi har nu så får vi alltså mer än gärna plocka ut semester. Jag skulle gärna göra det om jag bara kunde. Eller tja, jag kan men hur kul är det att gå här hemma själv och Rickard jobbar på som vanligt? Näe, sparar nog min semester tills vi båda kan ta ut våra semesterdagar. Som för övrigt tycks bli i höst, men det gör inte så mycket. Fördelen är att man slipper "alla andra" som är ute och semestrar. Det negativa är att en del kan vara stängt för att det inte är rätt säsong. Nåväl, det får bli ett senare bekymmer.

Sen kom vi överens på jobbet att vi skulle få igenom en stående strejk varje år i maj, det låter väl inte illa? Förra året då vi var ute och strejkade hade vi det himla trevligt, både med varandra och vi hade ett underbart väder! Undrar just bara -hur- man ska få igenom en strejk varje år, hmm? Förslag? 



Här är jag och Emelie på Nordens Ark med hela familjen. Bordet är av modell mindre så det är INTE vi som är jättar! Kan för övrigt rekomendera Nordens Ark som en dagsutflykt, himla mysigt ställe. Här var jag visst blond, haha! Står i valet och kvalet hur jag ska göra, om jag ska fortsätta vara brunett eller om jag ska återgå till att vara blondin, vad tycker ni?

Dags att göra mig iordning, ska ner till Rickards jobb, vi ska luncha och sen är det jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback