Men säg nåt då istället!

Jag kan ibland bli så trött på vissa av mina arbetskamrater! På min avdelning är vi uppdelade i två olika sidor och på vardera sida ska det på dagtid vara fyra sjuksköterskor och fyra undersköterskor. Idag hade vi det lite körigt för vi hade diverse utbildningar som vissa av oss skulle gå på vilket innebar att vi vissa tidpunkter på dagen var mindre personal. På den sidan jag var så hade vi det ganska lugnt och bra, och eftersom jag sagt till de på andra sidan att om de vill ha hjälp får de säga till så trodde jag i min enfald att de också hade det relativt lugnt eftersom de inte direkt bad om nån hjälp. Men så får jag höra när dagen nästan är slut att de på andra sidan minsann haft det så jobbigt så käre tid! Men herregud människa, öppna munnen och be om hjälp då istället! Bah, sånt irreterar mig så till vida att jag nästan får spel. Jag kan inget annat göra än att erbjuda min hjälp, och vill de inte ha den så får de skylla sig själva - men då ska de banne mig inte klaga sen heller!

Jobbar sista passet imorgon för denna veckan, sen är det ledighet som gäller i tre dagar och det ska förstås bli himla skönt! Imorgon tyckte Rickard att vi skulle äta kinamat ute och jag är inte den som tackar nej till sånt. Mm, kinamat är en favorit till mig och det var längesen vi åt det faktiskt. Och på lördag är vi bortbjudna till ett par vänner som bor ett hus ifrån oss, så det kommer bli bra det med. Skönt att komma hem till någon och bara bli serverad och ha det gott!
På söndag tror jag det blir träning igen och det verkar som om Rickard verkade intresserad av att faktiskt gå med då. Vi får se, om han inte vill så får jag väl gå själv - det går ju bra det med. Det är otroligt skönt att träna bara man kommer dit, det är ju just innan som det är segt och motigt.

Om tre veckor firar jag och Rickard 3 år som förlovade och i maj har vi varit ihop i 4 år. Tänk vad tiden går när man har roligt. Är lyckligt lottad som har Rickard i alla fall, tror vi kompletterar varandra rätt bra faktiskt.



Här har jag och Rickard vunnit nån tävling som vi hade på midsommaren -07 och så här glada blev vi över vinsten!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller med dej, de borde ha sat till eftersom du sa att de skulle göra det ju..om det körde ihop sej! Det här med kommunikation är typ det svåraste som finns!

2009-01-22 @ 21:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback