Ordet "hat".

Jag såg igår på ett tv-program om en man som överlevt andra världskriget. Han menade på i sina föreläsningar att "hat skadar mest den som hatar, inte den som blir hatad". Och det tycker jag var väldigt bra sagt. Jag tycker för örvrigt att ordet "hat" är ett väldigt starkt ord som man inte ska missbruka, och jag tycker även att man inte ska missbruka ordet "älska". Enligt mig ska dessa ord endast användas när man verkligen -menar- det man säger, det ska inte sägas slentrianmässigt hur som helst.

Läste på Aftonbladet att Magdalena Graaf fått en hjärnblödning, blott 33 år gammal. Usch vad hemskt! Jag hoppas verkligen att hennes operation gick bra och att hon återhämtar sig. Det är lite läskigt hur sjukdomar kryper ner i åldrarna, jag menar, se bara på Mojje som fick operera sitt hjärta pga sin hjärtinfarkt. Det är tur att man inte ved som väntar en när man blir äldre. Man ska egentligen leva för dagen men hur lätt är det? Försöker intala mig varje dag att jag inte ska överanalysera allt som händer utan försöka ta saker för det det är. Allt ordnar sig faktiskt, på ett eller annat sätt även om det inte alltid blir som man vill.

Nästa onsdag ska jag på ett läkarbesök, är faktiskt lite orolig för vad det kommer att resultera i. Men som sagt, ska försöka att inte överanalysera det innan jag varit där. Vem vet, det kanske kommer bli jättebra?! Fortsättning följer..

Dagens lista.

Humör: Jo, det är bra.
Gjort: Handlat och lämnat in en gratulationsannons till mitt brorsbarn till lokaltidningen.
Planer: Göra lunch, sen ska jag jobba.
Ser på: Dataskärmen.
Lyssnar på: Orup och Lena Ph på radion.
Läser: Den lokala tidningen.
Dricker: Vatten, så gott! 
Äter: Det blir nog falukorv i ugn med mos.
Kläder: Svarta mjukisbyxor och svart långärmad tröja.
Bästa: Lönen har kommit.
Sämsta: Diskberget.
Önskar mig: Ledig helg.
Blogg:
http://ludwig.hietikko.se/ (en av de bloggar jag läst idag)

Har pysslat med lite scrapping på datorn, detta blev resultatet av första bilden:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Vad kul att se att min lilla blogg fick vara med på ett hörn i ditt förra inlägg. Tackar!



Jag har gett dig och din blogg en award som du kan kolla på min sida. Tycker verkligen du skriver himla roligt och bra, lite mer "kändisstuk" över din blogg.



Och du har helt rätt; hat är inte bra. Och leva för stunden är absolut det bästa, men det är ju bara SÅ SVÅRT!!!

Ha det bra! Kram

2009-01-28 @ 17:13:28
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com
Postat av: lisa

Hej sara! Hoppas verkligen det kommer gå bra på onsdag hos doktorn.

Vi hörs Kram

2009-01-28 @ 20:10:51
URL: http://lisavernersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback