Shopping.

Snart är tre dagars ledighet slut och jag fattar inte hur fort tiden går när man är ledig?! Det känns inte så längesen jag gick hem från jobbat kl fyra i fredags och hade "långledigheten" framför mig. Nu sitter man här med jobbångest inför imorgon redan. Bah! Och då kan man undra vad fasen jag har gjort sen jag slutade jobbet, jo följade:
I fredagskväll var jag och Rickard på kinarestaurangen och åt gudomligt god kinamat. Det var mängder med folk som kom och hämta mat, det märktes att det var löndag för vissa.
På lördagen bar det av till stan där det intogs frukostfika tillsammans med mina föräldrar, Rickards mor och två av mina brorsdöttrar. Smakade bra som vanligt! Därefter gick vi till Gina Tricot där Emelie fick ta ut sin egna present. Hon valde två t-shirtar som var himla snygga måste jag säga. Av sin farmor (min mamma alltså) fick hon ett par byxor. Så på fredag är det dags för att gå på 14-års kalas minsann. På lördag kväll var vi bortbjudna till våra kompisar i huset brevid och vi hade en trevlig och lugn kväll och kom hem runt halv ett snåret.
Vi vaknade runt halv 10 igår och det var lagom tycker jag. Vi hade inga diekt planer men så blev vi tillfrågade om vi ville åka med till Mariestad och kika lite på Karlssons "varuhus". Sagt och gjort, vi åkte med. Lagom söndagsutflykt. Vi skulle inte handla så mycket egentligen, men det gick ändå på 700kr! Rickard hittade en jättesnygg skjorta och jag ett par utomordentliga promenadskor. Köpte även tre nya burkar till köket, passar perfekt in i vårat turkosinspirerade kök. Och kostade enbart 10kr styck!



Igår kväll tog jag mig en promenad och det var rätt skönt, lagom temperatur och inte alltför mycket folk ute. På vägen hem köpte jag med mig en pizza som jag och Rickard delade på. En helt okej avslut på den veckan.

Imorses vaknade Rickard med magsjuka, mindre kul men sånt är det ibland. Så han gör inte många knop idag, får hoppas han snart mår bättre. Jag var ner till mors jobb igen för att hjälpa henne med en del datadokument, på vägen hem handlade jag lite smått och gått, bland annat Sagolikas nyponsoppa och bananer till Rickard. Sånt är bra för magen.

Dagens lista.

Humör: Jovars, blandat.
Gjort: Se ovan.
Planer: Försöka diska upp resten av disken, eventuellt en promenad eller träning senare i eftermiddag/kväll.
Ser på: På TV är det ett program med Gordon Ramsey.
Lyssnar på: Gordon Ramseys stämma.
Läser: Den lokala tidningen.
Dricker: Vatten, så gott! 
Äter: Åt fisk och hemmalagat mos till lunch, mm!
Kläder: Svarta mjukisbyxor och svart linne, skönt att strosa runt i här hemma.
Bästa: Rickard.
Sämsta: Vädret.
Önskar mig: Mer ledighet.
Blogg:
http://josefinecataltepe.blogspot.com/ (En av de bloggar jag läst idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback