Vardaglig helg.

Håhå jaja, så var denna dag förbi! Rickards mor och bror var över i kväll så vi bjöd på god Chicken á la King och sen hade vi god chokladmousse till efterrätt. Vi satt och kikade på körslaget och visst tycker jag det var rätt person som vann. Hanna var bättre än Erik trots allt, fast jag hade ju gärna sett Magnus som vinnare - men men. Efter Körslaget kollade vi en snutt på Jeff Dunham, han är bara så bra! Har ni inte sett han så sök på Youtube "Jeff Dunham + Peanut", det är hans bästa! Rickard skjutsar hem hans mor och bror nu så jag passar på att skriva lite i lugn och ro.

Imorses var jag och Rickard nere på stan, kikade runt lite på torghandeln, sen tog vi turen ner till Jysk och där hittade vi oss ett nytt köksbord och fyra stolar för endast 700kr! Vsst, det är inte det mest fläshiga bordet på marknaden, men det fyller sin funktion, och stolarna är klart mycket bättre än de vi hade förrut. Stoppningen har katterna mer eller mindre klöst bort. Nu fattas bara fyra nya stolsdynor, men det borde inte vara så svårt att få tag i.

Igår var vi på 14-års kalas minsann. Äldsta brorsbarnet (Emelie) fyllde egentligen år idag men det passade tydligen bättre med kalaset igår. Spelade oss ingen roll, det funkade för oss och det var kul och träffa alla i familjen. Emelie fick mest kläder och det var hon himla nöjd med. Idag var tydligen Emelie iväg till Trollhättan tillsammans med hennes två bästa kompisar och shoppade loss på Överby minsann. Imorgon ska jag och Emelie försöka hitta på något på förmiddagen, innan jag börjar jobba - men vad vi ska göra vet jag inte än. Kanske gå ut och ta lite kort kanske? Får se lite hur vädret är osv. Emelie, hon är för go hon.. Ja alla mina brorsbarn är så härliga, söta Vendela, ängellika Lovis och mysiga Alva. Bara tjejer! Det sägs att jag och Rickard ska stå för pojkarna i familjen tydligen, jisses! Haha, ja det får framtiden visa när vi kommer så långt.



Äldsta och yngsta brorsdöttrarna, Emelie och Alva - kusiner.



De mellersta brorsbarnen, Vendela och Lovis - kusiner dom med.

Ja imorgon är det då dags att jobba igen. De två sista kvällarna jag har jobbat har varit hemska, det har varit så mycket att göra och det har varit många händelser som har varit tråkiga som tyngt ner oss alla. Som tur är så har vi som jobbat då fungerat bra ihop, så tillsammans har vi fixat det och det känns skönt att allt ordnar sig! Jobbar, om jag inte minns fel, varje dag nu fram till fredag. Känns lite tungt men visst, det är självförvållat eftersom jag fått byta pass då jag ska till läkaren på onsdag. Det sköna denna veckan är att jag bytt ett kvällspass mot ett dagspass på måndag och det innebär att jag slutar runt 14, och det är ju himla trivsamt!

Dags att avrunda här, men på återseende!

Kommentarer
Postat av: lisa

vilket kap på jysk! jag skulle också vilja köpa ett nytt kksbord och stolar, ett vitt!

2009-02-01 @ 08:53:06
URL: http://lisavernersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback