LURENDREJERI VIA MAIL!

Igår fick min mor ett väldigt mysko mail till sitt arbete, hon skickade det vidare till mig så att jag fick läsa:

----- Original Message -----
From: "TELIA ADMIN CENTRE" <[email protected]>
Sent: Saturday, March 14, 2009 12:55 PM
Subject: Kära Telia Användare
>
>
>
> Kära Telia Användare,
>
> Detta meddelande från telia.com Administration Center för alla
> telia.com användaren. Vi håller på att uppgradera vår databas och
> e-post centrum. Vi tar bort alla oanvända telia.com konto användaren.
> Du är skyldig att kontrollera och uppdatera din e-post genom att
> bekräfta din e-identitet omedelbart. Detta kommer att hindra din
> e-post från avslutats under denna övning. För att bekräfta din
> e-identitet, du skall lämna följande uppgifter;
>
> Bekräfta din e IDENTITET NEDAN
>
> Förnamn :________________
> Efternamn :____________________
> Epost Användarnamn :___________________
> Email Password :____________________
>
> Varning! Alla telia.com användare som vägrar att kontrollera och
> därefter uppdatera hans eller hennes e-post inom sju dagar efter
> mottagandet av denna varning kommer att förlora hans eller hennes e
> permanent.
>
> Tack för att du använder telia.com e-postkonto
> Varning Kod: VX2G99AAJ
>
> Tack,
> Telia.com Management Informatiom
> Copyright © 2009 Regents av telia.com alla rättigheter förbehållna.
>


Finn fem fel liksom. Det är synd om de som går på detta. Som tur är så är min mor så uppmärksam (efter att ha blivit skrämd av mig, att hon INTE ska skicka några användarnamn eller lösenord via nätet). Mor ringde till Telia för att anmäla mailet, och tydligen hade de på Telia redan fått in liknande mail tidigare.

Jag var och handlade mat förrut, så illa tvunget då bland annat brödet var helt slut! Skulle egentligen handlat mera men eftersom jag promenerade så orkade jag inte ta mer än vad som rymde i plastkassen. Ska försöka göra en storhandling imorgon, för det nu har varit så har vi mest handlat för dagen och det är inte bra för ekonomin.
I mataffären såg jag en gammal lärarinna, om jag inte minns fel så heter hon Kerstin. Hon har varit lärare åt mig och mina bröder i lågstadiet och vi tyckte hon var gammal redan då. Det känns som om hon måste vara över 90 men hon har knappt ändrat sig något. Helt häpnadsväckande tycker jag!


(bild från Google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback