Mobbning.

Läste nyss om Björn ( http://www.aftonbladet.se/wendela/article4678199.ab ) där man kan läsa om hur kan blev mobbad i nio år. Förstå mig nu, jag tycker det är jättehemskt, men vem har inte blivit mobbad i nio år? Jag har blivit det, inte så grovt, men det fanns där sen jag började på lågstadiet tills det att jag slutade högstadiet. Varför? Jo, jag har alltid varit större än "alla andra". Till en början var det nog mest för att jag var längst, där på var jag först att utvecklas av oss tjejer, fick former, och det kanske var "spännande" för killarna, vad vet jag? Dock resulterade det hela att jag var mycket själv och på så vis kom kilona smygande. Har sen dess alltid pendlat i vikt och det är ingen höjdare. Numera har jag accepterat mig själv för den jag är och insett att jag inte är mindre värd bara för att jag är överviktig. Jag trivs med det liv jag har, jag har en underbar sambo, gulliga katter, en härlig familj som ställer upp, flera nära vänner, ett bra jobb där jag trivs. Det är mycket mer än vad många andra har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback