Skärpt!

Idag har jag grym träningsvärk i armar och överkropp efter igår när vi hade hjärtstoppet på avdelningen. Precis när man var på väg hem efter en natts arbete så slår det till. Stod och gjorde hjärtkompressioner av och till i 25min. Jag och Håkan byttes av, man orkar inte stå hela tiden själv. Det är märkligt hur man kan gå från dötrött till helt skärpt på en sekund! Hade svårt att somna/sova igår, det rörde rätt bra i huvudet även om man inte tänkte direkt på det som hände.

Idag har jag och Rickard varit och beställt våran diskmaskin, den kommer på måndag! Det ska bli så otroligt skönt att äntligen få den. Nu ska vi bara få tag i någon som kan installera den i nästa vecka, sen blir det åka av. Stod och slavade med disken förrut, klart det funkar men det är bra mycket skönare med diskmaskin. 



Vi fick tillbaka våran bil idag, som varit på lagning till och från de senaste veckorna. Nu äntligen ska den fungera som sig bör. Vi har börjat fundera på att köpa en ny bil, denna har vi fått av mina föräldrar och så kul är den faktiskt inte även om vi var jätteglada över att FÅ en bil. Skulle hellre vilja ha en mindre och smidigare bil, typ en Golf Polo. Kravet vi har är att den ska ha fyra dörrar. Fast egentligen heter det väl femdörrars? Nåväl, vi vill inte klättra in om man ska sitta i baksätet.

Kommentarer
Postat av: Ludwig Sörmlind

Hur gick det för patienten?

2009-03-07 @ 00:52:16
URL: http://ludwig.hietikko.se
Postat av: lisa

oj! och du som precis skrev ett inlägg om HLR! Ja, hur gick det för pat..? 25 min är ju jättelång tid! Tar inte Doktorer och hjärtteamet över när det kommer till platsen eller hur funkar det??

2009-03-08 @ 12:31:28
URL: http://lisavernersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback