Samarbete!

Så var man tillbaka i vardagen och tillbaka på jobbet efter "tredagars-ledighet". Det är himla skönt när man får ihop flera dagar ledigt, dock är det ännu mer motigt att gå till jobbet när man väl har varit ledig. Dagen på jobbet gick bra men det var att göra nästan hela tiden så när jag åkte hem hade jag huvudvärk, och det har jag lite smått fortfarande. Vet egentligen inte varför men får hoppas det går över när jag fått en natts sömn.
Imorgon åker Rickard till Göteborg för att gå på kurs genom jobbet, så vi går nästan om varandra. Det blir några timmar tillsammans på kvällen innan jag beger mig till jobbet för att köra en natt igen. Och till helgen är det mer jobb som väntar tyvärr, "jobbhelg" så det är bara att bita ihop och jobba. Det går bra bara man kommer dit, men lördag och söndagmornar innebär mer jobbångest än nåt annat. Vi är mindre personal, dock lika många patienter som ska upp som om det vore en vanlig vardag. Den ekvationen går inte alltid ihop alla gånger på helgen tyvärr. Fast jobbar man tillsammans med bra folk så brukar det rulla på - samarbete är A och O såna dagar!

Sitter och småkikar på Rickard (han kollar i sin tur på Wrestling, hehe), har haft en förbannad tur som hittat honom. Det känns som om vi kompletterar varandra på många plan samtidigt som vi är lagom olika på vissa plan. Vi har haft likasinnad uppväxt och har lika värderingar. Visst har vi varit osams, men än så har vi kunnat reda upp allt och det känns så skönt! Jag försöker att aldrig lägga mig arg eller ledsen och på så sätt får vi allt utrett innan vi somnar, eller så bestämmer vi oss för att ta det nästa dag. Fungerar hur bra som helst för våran del. Fyra år har vi varit tillsammans nu, det är märkligt hur fort tiden har gått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback