Stockholm!

Vi har haft en jättebra vistelse i Stockholm! Allt har varit jättelyckat från början till start då t.o.m. tågen gick och kom fram i tid, jojjomen, ni läste rätt! I tid! Det var verkligen en upplevelse i Globen i år, mycket bättre än förra året då vi var där på genrepet. Årets låtar var mycket mer mäktiga och kraftfulla! Och självklart tog vi en massa kort, här kommer några:

Petra Mede: Ingen personlig favorit, men fick till några bra skämt då och då.
Måns Zelmerlöw: Jättebra nummer, och låten var helt okej.
Caroline af Ugglas: Sämsta låten till en början, men den har vuxit det sista.
Agnes: Mindre bra låt, Charlotte Perrelli wannabe tyvärr.


H.E.A.T: Grymt bra sångare, och den snyggaste rocksångaren jag vet.
Emilia: Ganska cool låt, men ingen personlig favorit.
Alcazar: Klart det BÄSTA live-framträdandet!
Sarah Dawn Finer: Min personliga favorit, så även den internationella juryns favorit!



E.M.D.: Helt okej låt och kul framträdande.
Sofia: En "outsider", men helt okej låt.
Molly Sandén: Stackars unga Molly, endast två poäng. Men hon har tid för revansch!
Malena Ernman: Väldigt annorlunda låt, men rätt bra på sitt sätt.



Till och med jag kunde utse vinnaren, det är inte bara tidningarna som tippar rätt minsann! Här nedan ser ni min lapp där jag skrev vem jag trodde som skulle vinna. Rickard hade fel, hehe, men jag förstår ändå hans val som var Alcazar.



Nu ska vi snart hitta våra egna sköna sängar. Det var absolut inget fel på hotellsängarna dock är "borta bra men hemma bäst". Katterna har varit så gosiga när vi kom hem, de har nog saknat husse och matte litegrann i alla fall. Säger grattis till Malena Ernman och godnatt till er andra!

Kommentarer
Postat av: Josse

Kul att ni hade det bra i hufvudstaden! Skulle gärna vilja åka dit också nån helg. Men seriöst; sångaren i Heat??? Låten var väl okej, men de ser ju så töntiga ut...! Då är nog Zelmerlöfen mer min stil...=)



And... good worked today, by the way, sistah!

Kram

2009-03-16 @ 20:25:30
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback