Grillning!

Åh härliga sommarsol! Vilket underbart väder det är ute idag, ett perfekt ledig-dag-väder! Synd bara att Rickard är tvungen att jobba fyra stackars timmar nu på eftermiddagen, men sånt är det. Ikväll ska vi ut till min brorsa + familj där vi ska grilla - kommer bli gott! Apropå mat så gjorde vi matlådor idag, sånt är ju ju bara så käckt och billigt! Det är dyrt med halvfabrikat och bra mycket sämre smak på det. Vi måste bli bättre på och göra matlådor känner jag, den sista tiden har vi bara inte orkat ta tag i det.

Jag räknade ut förrut att jag har 14 arbetspass kvar att jobba innan semesten, Rickard ungefär lika många. Så skönt att det närmar sig! Pratade med Rickard häromdagen att jag är lite sugen på att göra en husvagnssemester, haha! Tror det skulle vara ballt, dock tror jag det kostar en del att hyra en husvagn och åka runt med den. Rickard är nog mer för husbil men jag känner att man blir så bunden till ett ställe, inte så lätt som att bara åka iväg med bilen och låta husvagnen stå kvar på plats liksom. Nåväl, vi får se hur vi gör, jag tror i alla fall att det vore mysigt!

Jag slumrade till i soffan förrut men vaknade med ett ryck och då mindes jag att jag häromnatten drömt en hemskt dröm och jag var verkligen ledsen och uppriven, även efter när jag vaknade. Hade förlorat en person i min närhet och jag visste inte vad jag skulle ta mig till, allt var så verkligt. Då är det skönt att vakna och inse att det bara var en dröm!

Jag gjorde lite shopping förrut mnsann. Jag köpte mig två par nya byxor, såna där trekvarts byxor ni vet, ett par jeans och ett par svarta. Är helnöjd över att hitta det jag ville ha. Försökte även hitta några tunikor och/eller överdelar men det var desto svårare. Bara för att jag är av modell större vill jag inte ha stormönstrade och skrikiga kärringkläder! Ska se om vi inte kan åka till typ Göteborg eller liknande snart - de har ju större utbud där. Synd att man inte är sykunnig så kunde man ju sytt själv, jag menar, det vore så enkelt för då skulle man få precis det man ville!

Kikade runt lite på nätet och hittade denna tunikan som jag skulle kunna tänka mig:



Nä, nu ska jag göra mig iordning för lite handling och sen är det grillning ute på landet som gäller - härligt!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej!

Jaha, visste bara att Karin VILLE ha barn, inte att hon ska ha. Jättekul ju, de har väl försökt ett tag. Ja, en månad har jag varit hemma och en månad är det kvar. På ett sätt går tiden så fruktansvärt långsamt och på ett sätt går tiden så fort. Konstigt.



I vilken vecka är du i nu? Börjar märkas lite på kläderna, antar jag... Jag är så trött på mina mammakläder så jag kunde dö. Dock hittade jag en klänning (eller tunika, vet inte riktigt vilket) på Gina Tricot i lördags, så nu har jag ETT nytt plagg i alla fall.



Hoppas allt går jättebra!

2009-05-31 @ 21:40:52
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com
Postat av: lisa

Hej sara! Va kul att Karin ska ha barn, verkligen roligt. Det där att hitta mammakläder kan varea svårt. men jag tycker ändå modet i övrigt har vart helrätt just när jag vart gravid, man kunde typ ha tunikor och sånt som inte är mammakläder eg. Hoppas du hittar nåt bra. Ett tips är ju att köpa 2-3 av nåt man verkligen gillar fast olika färg. Det brukade jag göra.

2009-06-01 @ 06:43:04
URL: http://lisavernersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback