En önskad uppdatering!

Första maj välkommen! Japp, ny månad och det känns skönt att dagarna rullar på. Vädret är fantastiskt ute idag också och man mår bra i hela kroppen av solen och värmen. Tyvärr är det inget botemedlet mot mitt illamående men det får en att tänka på lite annat i alla fall. Börjar så smått känna av att mina byxor börjar sitta åt nu så jag får nog snart försöka hitta ett par andra byxor inom sinom tid. Ska försöka leta fram mina leggings tänkte jag, de borde vara skönare än jeans, hehe. Det är ett snällt mode nu tycker jag för mig som är både gravid och av modell större. Tunikor och leggings är underbart att ha på sig så det passar mig perfekt. Vi ska till Ullared om en vecka, får hoppas på att man kan hitta lite kläder där kanske.

På måndag ska jag till vårdcentralen för att ta några blodprover inför nästa besök på MVC. Känns skönt att de kollar upp diverse värden så att man ser att allt är okej. Ser fram emot ultraljudet fast det kommer vi inte få göra denna gången utan det blir i slutet på juni om jag förstått det hela rätt. Vi står fortfarande lite i valet och kvalet om vi ska ta reda på vilket kön det är. Sen är det i och för sig inte säkert att de kan se det men ändå. Vi har några veckor till på oss att bestämma oss.

Vi kommer i alla fall få barnvagnen som mina brorsbarn Lovis och Alva har haft och det känns bra, för vi vill inte köpa en dyr barnvagn. Det enda vi behöver göra är att köpa nya hjul till den så är den tipp topp igen. Känns bättre att lägga dom tusenlapparna på annat.

Var inne på Rickards jobb igår och stod och kikade igenom en massa tapetkartor och det finns så mycket söta tapeter! Fast jag vet inte om vi kommer göra om så mycket här i lägenheten, det är ju ändå bara en hyreslägenhet. Vi får se längre fram hur vi väljer att göra. Jag vill ju helst flytta till ett hus och då känns det bättre att göra om där.

I eftermiddag ska vi ut till min bror ute i Gillstad (Anders). Där ska vi alla grilla och ha det gott! Ska försöka få med mig kameran och fota lite nya kort på familjen så får vi se om jag bjuder på några kort här sen, hehe!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Ja, jag ska verkligen inte klaga, vädret har varit underbart och det är så himla skönt att vara ledig! Fast jag har liksom fortfarande inte förstått riktigt att jag inte ska jobba på så länge än...



Hoppas du hade en bra kväll på jobbet! Vi har haft en skön hemmakväll och bara tittat på film.



Och just det ja; tack för uppdateringen :)

Kram

2009-05-02 @ 23:25:33
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com
Postat av: Josefine

Hej där!

Hm, det där regnet missade jag, tack och lov. Föräldrakursen var helt okej, men jag måste säga att jag är lite mer nervös inför förlossningen nu än jag var innan....:S Men det ska väl ordna sig. Man har ju liksom inget val.



Hoppas allt går fint på jobbet, man är ju lite orolig när man bara lämnar avdelningen sådär vind för våg...:)))



Ha det bra!

Kram

2009-05-05 @ 21:16:29
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback