Trist.

Idag är en "blä-dag", och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför det känns så. Kanske för att jag idag börjar jobba på min första av fem dagar i sträck. Jobbar hela jä*la helgen men som tur är så är jag ledig lördag kväll när Schlager-Em går av stapeln. Och som de allra flesta vet så är ju Malena vidare vilket känns skönt. Så hoppas vi bara på att hon kommer högt upp så vi i alla fall slipper att kvala nästa år.

I förrgår var jag och Rickard på den så kallade inskrivningen på MVC, och jag trodde ärligt talat att den skulle innefatta mer än vad den gjorde. Kändes som om vi redan svarat på de frågor som de frågade så det var inte mycket nytt. De tog blodtrycket på mig och det visade 160/80 och det blev nästan ramaskri! Men kan de tro att det blir annat när man nyss varit ute och de tar bloctrycket med en gång när man sätter sig. De tog om blodtrycket senare då jag hade suttit en stund och voila - 140/80.
Vi fick tid för det första ultraljudet nu och det blir precis innan semestern. Det är det vi ser fram emot nu, både UL och semestern - det är lite mer än en månad kvar. Känns nästan ofattbart att det snart är sommar. Tyvärr har maj hittills inte varit så skön som den var förra året då jag var ute i strejk. Får hoppas sommaren kommer med all sin kraft lagom till midsommar och håller i sig i tre veckor.

Vädret idag är allt annat är trevligt. Regn och mulet, det stämmer in på mitt sinne idag i alla fall. Kanske en bidragande faktor till hur jag mår idag, vem vet? Får hoppas jag jobbar med några vettiga personer idag. Orkar inte med folk som jag måste dubbelkolla att saker blir gjorda etc. Jag vill bara att det ska rulla på.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Kul med inskrivning, det känns lite mer verkligt då i alla fall. Och så spännande med ultraljud ju; men ska ni göra flera? Jag har ju bara gjort ett i alla fall. Fast jag skulle ju inte säga nej till att göra ett till för att få reda på om det är en tjej eller kille dock...



Ja du, vädret är inte särskilt upplyftande idag. Sitter här och funderar på vad jag ska hitta på. Eller, egentligen borde jag städa, men det känns ju verkligen inte kul....



Ha det bra på jobbet!

Kram

2009-05-14 @ 11:17:37
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com
Postat av: lisa

Jobbigt med sånna dagar. Vet hur det är! Hoppas du får en nice kväll på jobbet. nu blir det flying Jakob till lunch :0)

Kram

2009-05-14 @ 12:22:23
URL: http://lisavernersson.blogg.se/
Postat av: susanne

Visst känns det mera verkligt då man har varit på inskrivning. inte konstigt att du hade högt blodtryck när du kom in när du hade varit ute i farten. Hoppas du mår bättre nu. vi syns i helgen då jag jobbar också kramen

2009-05-14 @ 18:10:12
URL: http://susannesdagar.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback