Rutiner.

Inatt har jag sovit mer än förra, dock har jag vaknat ett par gånger och på så sätt inte fått någon direkt sammanhängande sömn som är så önskvärt. Vissa nätter fungerar det inte alls med Sally och man känner sig bara så maktlös och så frustrerad - speciellt när klockan är halv fyra på natten och man har en skrikande Sally i famnen. Inget hjälper, inget.. Sen vissa nätter fungerar det jättebra, hon somnar runt 22-tiden, vaknar en eller två gånger på natten för mat och somnar snällt om igen och sover snällt i vagnen fram till 7-8. Frågan vad det är som gör att det fungerar så bra ibland? Skulle så gärna vilja komma på själva grejen men än har vi inte lyckats.

Jag vet om att vissa av er som läser min blogg har eller har haft barn, hur gjorde ni och vad fungerar/de på era barn då de var i Sallys ålder, när det var sovdags? Dela gärna med er så kanske man kan få lite tips.

Imorgon hoppas vi på att kunna gå fram till stan med Sally, vi behöver shoppa en ny overall till henne. Hon har växt ur sina stl 50 overaller så nu behövs det större, tror vi kommer satsa på en stl 62. Frågan är bara om man ska köpa en typ vinteroverall som är tjockare eller en mer vårlik overall? Vi fick några overaller av min brorsa men de är alldeles för stora för lilla Sally tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback