Lite längre.

Håhå jaja, då ska vi se om jag kan få ihop ett lite längre inlägg idag då. Den sista tiden har verkligen rusat iväg och det känns som om jag inte får något gjort över huvudtaget. Hemmet behöver sig en omgång minst sagt men nej då.. Dock har jag jobbat, blivit inringd två helgkvällar och det var riktigt kul att jobba även om sista passet var slitigt eftersom det fattades personal på grund av snöovädret.

Igår så blev jag även medbjuden på utbildning samt 3-rätters middag - och det var väldigt trevligt! Det är nu bestämt att jag ska jobba v27-30 i sommar och det ser jag fram emot. Jag tycker om att jobba med det jag gör och jag trivs med arbetskamraterna. Får bara hoppas att vi lyckas få in Sallys sovrutiner bättre innan sommaren. Som det är nu så är det verkligen si och så med det. Inatt fick jag max tre timmar sömn och det var inte ens sammanhängande så idag känner jag mig "dämpad" och mår inget vidare rent psykiskt. Skulle gått till psykologen idag men jag orkade bara inte! Det tar MYCKET kraft från en när man går till psykologen vill jag säga. Får se om jag kan får en tid nästa vecka istället.

På självaste alla hjärtans-dag fick min ene bror och sambo en son, Gustav, han är jämnstor med Sally och hur söt som helst! Kan vara kul för Sally att ha en jämngammal kusin när hon växer upp.

Ja just det, Sally är ju helt syrgasfri nu och ingen är gladare än jag och Rickard! Nu känns hon liksom frisk även om man fortfarande  får ha i bakhuvudet att hon kan behöva syrgas om hon skulle få en kraftig förkylning eller liknande. På måndagär det dags för vägning och mätning igen, det var ett tag sen och det ska bli spännande att se vad vågen stannar på. Hon ska även få vaccination för RS-viruset så vi ska inhandla Embla-kräm och smörja in henne med så får vi hoppas att det inte ska göra så ont för henne och att hon ska slippa skrika så.

Vi ska som sagt försöka ha ett kalas för henne nu när hon är 6mån den 4/3. Sen måste vi även börja tänka på hur vi ska göra med namngivningsfesten - när vi ska ha den, var vi ska ha den och vilka som ska bjudas! Phu..


Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej!

Jobbigt det där att ni inte får sova på nätterna! Men det känner jag ju igen förstås, även om nätterna nu går bättre. Men fortfarande ibland blir det inte så mycket sömn. Ibland är man ju så sjukt trött så man knappt vet var man ska ta vägen...



Kul att du också varit inne och jobbat lite. De har ringt några gånger, men jag har missat det. Har ofta min telefon på ljudlös, för det har hänt så många gånger att det ringt och väckt Aylin när hon sovit... och det vill jag inte... :P.



Jag har ju också tänkt jobba i sommar, men jag sitter fortfarande och klurar på hur och när. De vill väl egentligen veta, och jag måste verkligen ringa och prata med dom (cheferna, alltså). Men det är så svårt att bestämma sig, liksom... Plus att jag inte riktigt vet hur vi ska göra med Aylin... hon kan ju inte börja dagis än ju...



Hoppas det blir bättre med nätterna! Eller, det klart det blir, bara att det kan ta lite tid... :P

Kram

2010-02-25 @ 20:20:42
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback