I´m back!

Först vill jag tacka Katharina "Snöstjärna" ( http://snostjarna.blogg.se ) för hjälpen med den nya designen - I love it! Och tack än en gång för det fina "doptavlan" du gjorde åt Sally, den är jättefin och kommer passa så bra i hennes rum!

Hjälp va det var längesen jag skrev här. Minns det nästan som igår när jag skrev ner det sista inlägget, och hade någon sagt att jag skulle bli mamma två dagar därefter så hade jag bara skrattat åt det. Vem hade trott att jag skulle bli mamma till en söta liten Sally redan den 4september? Beräknat datum var ju 29nov, och med ens ställdes allt upp och ner vill jag lova! Våra älskade Sally är en kämpe utan dess like. Har gått upp till över 3700g och är nu 49,5cm lång!
Det som är kvar för hennes del är att hon fortfarande har syrgas och vi vet inte hur länge till hon måste ha den. Bidragande faktorer är hennes låga blodvärde, hon har ett litet hål i hjärtat fortfarande samt att det går åt mycket energi nu när hon växer och behöver därför extra syrgas. Trist är att det kalla vädret har gjort att vi inte kunnat gå ut några längre stunder med Sally eftersom hon har sin syrgas, men vi hoppas nu på bättre och varmare väder så vi kan bege oss ut lite mer. Just nu är vi väldigt "fängslade" till hemmet och dagarna kan bli rätt långa.
I övrigt så får hon vaccinationer till höger och vänster, det är jobbigt för henne men det är ett måste när hon har varit så liten. Det vore ett öde värre än nåt om hon skulle bli sjuk. Just nu fruktar vi för att hon kan blivit utsatt för vinterkräksjukan så vi ber till högre makter att hon slipper det!

Nu ska jag logga ner och försöka komma i säng så jag orkar ta det sena passet inatt med Sally!


Kommentarer
Postat av: Lisa

hej! Va kul att du är tillbaks och tänk att allt har gått så bra med sally, det är underbart! Vad gör ni på dagarna? Kram

2010-01-18 @ 22:07:55
URL: http://lisvenersson.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej!

Hehe, tänk vilket sammanträffande att jag frågade dig vilken blogg du har när du precis uppdaterat! Great minds think alike, eller hur? =))



Eller var det kanske "tack vare" min fråga? Jag har höga tankar om mig själv, vettu... :)



Jaså Sally har en likadan pyjamas; det tyder på att du alltså har lika god smak som jag, hehe.

Kram

2010-01-18 @ 22:47:44
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com
Postat av: ♥ Nina ♥

Välkommen tillbaka! Ska bli så roligt att följa ert liv hemma! =) Det kommer gå så bra .. å den där oron för infektioner å allt ... ja du, den släpper sakta men säkert .. men försvinner aldrig helt =( Men snart är det vår å sommar! Tänk va härligt!! =)



KRAM

2010-01-19 @ 11:31:07
URL: http://snostjarna.blogg.se/
Postat av: ♥ Nina ♥

tack! =) Jag hade tappat 13 kilon innan operationen. Å sen 4,7 nu efter då.

2010-01-19 @ 13:20:18
URL: http://snostjarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback