Tveksamt..

De sista dagarna har Sally haft svårt att komma till ro och sova, jag befarar att det kan bero på att vi provat att sänka hennes syrgas. Det blir nog inte så "bara" att ta bort hennes syrgas trots allt som vi hade hoppats på. Vi ska göra ett försök imorgon att ta bort den helt en stund så får vi se hur det hela går. Dock känns det som om vi kommer få fasa ut det under en längre period, men samtidigt får man snällt ge det tid så hon mår bra hela tiden.

På onsdag bär det av till psykologen igen, varit där en gång förrut och det är otroligt hur bra hon kunde läsa mig! Fast det klart, med den utbildningen så vore det väl konstigt annars? Det är skönt att gå till henne även om jag blir ledsen när jag är där, men det är nog bra att "få ut allt" som finns inombords. Vi ska även gå med i en prematurgrupp, ska bli intressant och se om man kanske känner nån från Skövde-tiden och kanske få lite utbyte av erfarenheter etc.

Shoppade loss idag på stan, köpte tre bodys, ett par mjukisbyxor, fyra par sockar och ett par ursöta snickarbyxor till Sally! Jag fullkomligt älskar snickarbyxor på bebisar, de är ju så himla praktiska också!

Rickard är ledig tre dagar i rad nu, det är skönt tycker jag. För hur det än är så är det skönt om man kan vara två och hjälpas åt här hemma och med Sally. Det är en omställning att vara ensam måste jag säga. Jag menar, jag och Rickard har ju varit tillsammans från september till januari och haft hand om henne båda två men nu ska jag vara själv om dagarna. Han jobbar som tur är bara 75% så han jobbar mellan 12-18 så det blir inga tidiga mornar eller så vilket är trevligt just nu. Ska bli intressant i sommar då jag ska börja jobba igen, kommer bli ovant om inget annat men det ska nog gå bra. Få se om de ringer något innan sommaren så man kan få jobba lite innan också, dock kan jag ju bara jobba på helgkvällarna som det är nu.


Kommentarer
Postat av: Josefine

God afton!

Visst är det sött med snickarbyxor! Det har allt Aylin ett par stycken också!



Jobbig det där med syrgasen, men det klart att ni måste ta det lugnt så hon mår bra. Även jobbigt med såna där nätter, det kan jag säga att vi har mycket av vi också (utan syrgas). Oftast vaknar vår kära dotter ett par gånger + alla gånger man får stoppa i nappen etc. Det värsta är att det senaste har hon även vaknat och gråtit så vi har fått gå upp och bära henne. DET är inte kul....



Men så är det ju med de små liven. Inte mkt att göra åt... Det blir väl bättre med tiden.



Ha det så gott!

2010-01-30 @ 21:23:24
URL: http://josefinecataltepe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback